קריאה נעימה

עמ"ה (חי') 13/82 ד"ר יצחק פרומקין נ' פ"ש חיפה

תוכן עניינים

לייעוץ והכוונה השאירו פרטים ונחזור אליכם

עובדות

המערער, ששימש בתפקיד פסיכיאטר מחוזי, הורשע בעבירות של קבלת שוחד, שניתן לו בצורת פריטים בעלי ערך על-מנת שיוריד את הפרופיל הרפואי לחייבי גיוס. פקיד השומה ראה בתקבולי השוחד הכנסה החייבת במס, ומשנוכח כי היא לא נרשמה בספריו של המערער (שעסק גם בפרקטיקה פרטית) פסל את הספרים. הערעור נסב על עצם סיווגם של תקבולי השוחד כהכנסה החייבת ברישום, ולחילופין על טענת המערער שהוא זכאי לנכות מהתקבולים את הכספים שהוציא למימון ההגנה המשפטית בדיון על עבירות השוחד.

הכרעה

(ביין)- האם המערער היה צריך לכתוב את הפריטים בעלי הערך שקיבל כחלק מהכנסותיו? התשובה של השופט היא כן. המתנות ניתנו לא כהבעת תודה אלא כתמורה לשירותים שנתן המערער. כאן נכנס ספק נוסף- כי הרי השוחד המדובר צריך להיות מוחזר לידי המדינה (מכיוון שפסול הוא), ונקבע כי כאשר קיימת חובה להחזיר התקבול לידו של אחר אין לראותו כהכנסה. השופט פוסל גם ספק זה, הן מכיוון שלא תבעה המדינה את החזרתו והן מכיוון שאין הוא בטוח כי היא תוכל לתבוע את מלוא ההחזרה. חזרה לענייננו- מאחר שסיכמנו כי מדובר בהכנסה יש לראות אם היא משתייכת לאחד מתת הסעיפים של ס' 2 לפקודה והיא אכן נכנסת תחת ס' 2(1). כעת השאלה האם היה צריך לרשום הכנסה זו במערכת חשבונותיו? כן, מדובר בתקבול 'שווה כסף' אשר חובה לרשום אותו בספר חשבונותיו ומשלא עשה זאת היה נכון לפסול את ספרו.

לשיתוף הכתבה:

מדד לסיום הכתבה:

לעוד כתבות מעניינות

היתרונות והחסרונות של קבוצות רכישה – איזון בין יתרונות וסיכונים

בשנים האחרונות קבוצות רכישה צברו פופולריות בישראל כאמצעי לצרכנים למינוף כוח הקנייה הקולקטיבי שלהם. קבוצות אלו מאפשרות ליחידים לאחד כוחות, לאחד את המשאבים שלהם ולנהל משא ומתן על עסקאות טובות יותר עבור מגוון רחב של מוצרים ושירותים. בעוד שקבוצות רכישה מציעות יתרונות רבים, הן אינן חסרות סיכונים. במאמר זה נבדוק את היתרונות והמלכודות הפוטנציאליות הקשורות לקבוצות רכישה על פי החוק הישראלי.

קרא עוד »

ע"א 496/93 פ"ש חיפה נ' סמו

עובדות בשנת 1973 קיבל המשיב מאת הרשויות המוסמכות רישיון להפעלת מונית. תמורת קבלת זכות זו לא שילם המשיב דבר. בשנת 1987 מכר המשיב את זכותו

קרא עוד »

מורכבויות של רכישת דירה: חוק המכר, תקופות בדיקה ותקופות אחריות

המאמר דן ברכישת דירה חדשה מקבלן, תוך התמקדות בחוק המכר, פרוטוקול המסירה, תקופת הבדיקה ותקופת האחריות. הוא מדגיש את החשיבות של הבנת חוק המכר וההגנות שהוא מעניק לרוכשי דירות. המאמר גם נותן טיפים לגבי תהליך המסירה, כולל חשיבות חיפוש עזרה מקצועית ותיקון פגמים לאחר תום תקופת האחריות. הוא מיועד לקהל הרחב, ומתאים לכל מי ששוקל לרכוש דירה חדשה מקבלן.

קרא עוד »