קריאה נעימה

החזקת בעלי חיים ורעש לשכנים – זכויות, חובות ודרכי פעולה

תוכן עניינים

לייעוץ והכוונה השאירו פרטים ונחזור אליכם

החזקת בעלי חיים במבנה או בחצר יכולה להעשיר את חיינו, אך כאשר מדובר במטרד רעש המפריע לשכנים, מדובר על מצב שעלול להוביל לעימותים ואף לפעולות משפטיות. מה קובע החוק לגבי רעש בעלי חיים, מי זכאי להגיש תלונה ואילו צעדים משפטיים אפשר לנקוט? במאמר זה נדון בנושאים המרכזיים הקשורים להחזקת בעלי חיים ורעש סביבתי.

מה אומר החוק על רעש מבעלי חיים?

על פי החוק, החזקת בעלי חיים במבנה או בחצר (בבית, דירה או בית עסק) חייבת להיעשות כך שלא תגרום לרעש חזק וממושך שמפריע לשכנים. רעש זה יכול לכלול נביחות בלתי פוסקות, ציוצים רמים או רעשים אחרים שנוצרים כתוצאה מנוכחות בעלי חיים בסביבה.

זכויות השכנים – מי זכאי להתלונן?

כל אדם שמתגורר בקרבת בעל חיים אשר רעשיו גורמים למטרד רשאי לפעול למניעת הרעש. מטרד רעש עלול לפגוע באיכות החיים של השכנים, ולפיכך החוק מאפשר להם לנקוט צעדים משפטיים אם הרעש חורג מהתקן המקובל.

איך לפעול נגד מטרד רעש בעלי חיים?

אם נתקלתם במצב שבו רעש מבעלי חיים מפריע לשגרת חייכם, יש כמה דרכים בהן ניתן לפעול על מנת לעצור את מטרד הרעש:

  1. פנייה ישירה לבעל בעלי החיים – הצעד הראשון הוא לנסות ולשוחח עם הבעלים של בעל החיים. ייתכן כי הם אינם מודעים לבעיה, ושיחה ידידותית יכולה לפתור את העניין במהירות.
  2. פנייה למוקד העירוני 106 – אם הפנייה הישירה לא מצליחה, ניתן לפנות למוקד העירוני ולבקש מהם להתערב. מוקד 106 הוא כלי זמין למקרים של מטרדי רעש, כולל רעש מבעלי חיים.
  3. הגשת תביעה אזרחית – כאשר צעדים אלו אינם מועילים, ניתן להגיש תביעה אזרחית בגין מטרד הרעש. תביעה כזו תדרוש להוכיח שהרעש חורג מהתקן המותר.
  4. הגשת תביעה פלילית – במקרים חמורים, ניתן גם להגיש תביעה פלילית נגד בעל הרעש. במקרה זה, רשויות החוק יבדקו את הנושא ויבצעו אכיפה לפי הצורך.

מה עליכם לדעת כשאתם מגישים תביעה?

במקרה של הגשת תביעה, בית המשפט בוחן את סבירות הרעש בהתאם לתקנים המקובלים בחוק. הבדיקה היא אובייקטיבית, ומטרתה לקבוע האם הרעש אכן חורג מהתקנים המותרים. על המתלונן להוכיח שהרעש מפריע לשכניו ואינו עומד בתקנים.

בנוגע לרעש מבעלי חיים, ישנה גם אפשרות להוכיח את הפגיעה באמצעים סובייקטיביים, כמו עדויות של שכנים שנפגעו או סרטונים המוכיחים את עוצמת הרעש.

דוגמה למקרה משפטי – תא (חי') 5827-07-08‏ זוהר נ' רגב

בפסק דין זה, בית המשפט דן במקרה של מטרד רעש שנגרם מבעלי חיים. מדובר בתביעה אזרחית בה המתלוננים הצליחו להוכיח שהרעש היה בלתי סביר ופגע באיכות חייהם. המקרה מדגים את האפשרויות המשפטיות העומדות בפני מי שנפגע ממטרד רעש.

לסיכום – הפתרונות המשפטיים למטרד רעש מבעלי חיים

מטרד רעש מבעלי חיים הוא סוגיה שכיחה שיכולה להיפתר במגוון דרכים. החל משיחה ידידותית עם בעל בעלי החיים ועד לפנייה לרשויות או הגשת תביעה משפטית. משרד עורכי הדין שי פרטוש מתמחה בייעוץ וייצוג בתביעות הקשורות למטרדי רעש, כולל רעש מבעלי חיים, ומציע שירות משפטי מקיף לכל מקרה.

לשיתוף הכתבה:

מדד לסיום הכתבה: