קריאה נעימה

שכונת יוספטל בפתח תקווה מתחדשת: כל מה שצריך לדעת על התכנית החדשה

תוכן עניינים

לייעוץ והכוונה השאירו פרטים ונחזור אליכם

אודות התכנית להתחדשות שכונת יוספטל

שכונת יוספטל בפתח תקווה נמצאת בעיצומו של תהליך התחדשות עירונית מקיף, אשר מקודמת על ידי עיריית פתח תקווה והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. התכנית, שהוכנה על ידי משרד בר לוי אדריכלים וצוות יועצים רחב, מתמקדת בהבאת שינוי מהותי לכל היבט של השכונה, כולל הבניינים, המרחבים הציבוריים, מבני הציבור, הדרכים והתשתיות.

העיקרון של התכנית: שדרוג כולל של השכונה

הצפי הוא להוספת כ-4,376 דירות חדשות על חשבון 1,384 דירות קיימות, תוך שמירה על 386 יח"ד הקיימות שאינן כלולות בתכנית. המבנים החדשים ייבנו בגבהים משתנים בין 5 ל-29 קומות. כיום מתגוררים בשכונה כ-4,000 תושבים, ובעתיד צפויה השכונה לאכלס כ-15,000 תושבים.

תוספות ושיפורים משמעותיים

התכנית כוללת תוספת של כ-10,490 מ"ר למסחר וכ-14,200 מ"ר לתעסוקה, ותציע מגוון דירות בגדלים שונים המתאימים לאוכלוסיות מגוונות. השדרוג יכלול גם שדרוג משמעותי של המרחבים הציבוריים, הכולל חיבור רחוב ויסבורג לשדרה ראשית שתכלול מסחר ותעסוקה, והרחבת רחובות מסריק ויבנה לשדרות ירוקות עם שבילי אופניים.

חיבור עם רובע מזרח

שכונת יוספטל תשמש כמחבר מרכזי בין השכונות החדשות והקיימות ברובע המתפתח במזרח העיר פתח תקווה. כביש 40, כיום ממערב לשכונה, מתוכנן להעברה ממזרח ולתת קרקע בשטח בין השכונות, תוך סלילת פארק גדול מעליו.

עקרונות תכנון המרחב

התכנית שואפת ליצור מרחב עירוני תוסס הכולל עירוב שימושים, הליכתיות ותחושת ביטחון. כל בלוק בעיר יכלול חללים ציבוריים מבונים ופתוחים עם חזיתות מסחריות לעידוד אינטראקציה קהילתית. כמו כן, תשתמרנה אלמנטים אדריכליים חשובים והיסטוריים, כולל המדרגות האייקוניות.

תהליך שיתוף הציבור

במהלך הכנת התכנית נערך תהליך שיתוף ציבור משמעותי, שכלל כנסים, מפגשים עם תושבים וסקרים. נציגויות דיירים הוקמו והוכשרו על מנת לייעץ ולתמוך בתהליך ההתחדשות. התהליך כולל שיתוף פעולה עם "כרמים", המנהלת העירונית להתחדשות עירונית.

ייצוג משפטי במתחמים

עו"ד שי פרטוש, המתמחה בהתחדשות עירונית, מייצג כיום את שני מתחמי ההתחדשות בעיר: מתחם L מספר 13 ומתחם E מספר 4 בתכנית. באמצעות ייצוג מקצועי, עו"ד פרטוש מסייע למובילי התכנית ולתושבים בהשגת מטרותיהם וביישום השיפורים והשדרוגים הנדרשים.

הדמיה מתוך המצגת התכנונית של מתחם E מספר 4 בתוכנית – ע"י משרד אדריכלים חן אדריכלים NCA

השלבים הבאים

התכנית הועברה לעיון הציבור, וכל אדם או בעל עניין רשאי להגיש התנגדות או הצעות לשינויים. לאחר תהליך ההפקדה והדיון בהתנגדויות, התכנית תוכל להתחיל במימושה. בעלי הדירות יבחרו את דרכי הפעולה ויקדמו את התהליך עם סיוע אנשי מקצוע מתאימים, כולל עו"ד שי פרטוש.

לסיכום, ההתחדשות של שכונת יוספטל היא הזדמנות לשדרוג משמעותי וליצירת סביבה עירונית מתקדמת ומודרנית. תהליך זה ידרוש שיתוף פעולה עם התושבים ועם אנשי מקצוע, אבל הבטחה לשיפור איכות החיים בעיר פתח תקווה.

לשיתוף הכתבה:

מדד לסיום הכתבה: