קריאה נעימה

ד"ר מוסקוביץ 18 ברחובות

תוכן עניינים

לייעוץ והכוונה השאירו פרטים ונחזור אליכם

תיאור הפרויקט

מיקום הפרויקט

רח' ד"ר מוסקוביץ 18, רחובות הידוע כגוש 3703 חלקה 341

מספר הבניינים והיחידות הקיימות

2 בניינים הכוללים 34 יח"ד וגג

אנשי מקצוע שנבחרו ע"י הבעלים

ב"כ דיירים – משרד עורכי דין שי פרטוש

מפקח __________________

שמאי __________________

מארגן דיירים – מיה דרים יזמות והשקעות בע"מ , ח.פ. 516446713

אחר ___________________

מאפייני הבעלים

מאפייני הבעלים ישנם קשישים ו/או בעלי מוגבליות.

כשירות היזם

יש לצרף אישור רואה חשבון על כך שבמהלך חמש השנים שקדמו להגשת ההצעה, לא הוצא נגד יזם צו הקפאת הליכים ולא ננקטו כנגדו הליכי פשיטת רגל, הליכי פירוק או הליכי כינוס נכסים; כן אישור בדבר היקף המחזור הכספי והעדר הערת עסק חי. והכל בנוסח המצורף כנספח א'.בנוסף, תצורף אסמכתא נוספת כגון דו" ח BDI.

ככל שהיזם משמש גם חברת ביצוע, יש לצרף אישור רשם הקבלנים בדבר הסיווג הרשום בפנקס הקבלנים.

יש לפרט את הניסיון, בין כיזם ובין כקבלן (ככל שמשמש גם חברת ביצו), תוך ציון כתובות הפרויקטים, השלב בו הם מצויים ופרטי בעלי הזכויות או נציגות דיירים המתגוררים בה. היה היזם חברת פרויקט – יכול הניסיון להיות ניסיונה של חברת האם.

התחייבויות היזם הזוכה שיעוגנו בהסכם שייחתם בין הצדדים

היזם יקדם, בעצמו ועל חשבונו, את הליכי התכנון הנדרשים, יפעל להוצאת היתר בנייה לפרויקט ויבנה את הפרויקט בהתאם לתכנון  המאושר .

היזם יבצע את הפרויקט באמצעות קבלן הרשום בפנקס הקבלנים בסיווג המתאים להיקפי הפרויקט.

היזם יממן את הפרויקט באמצעות גורם פיננסי (בנק או חברות ביטוח או גוף אשראי חוץ בנקאי המוכר בישראל והמוסמך להנפיק ערבויות בנקאיות או פוליסות ביטוח לטובת בעלי הדירות ו/או שילוב ביניהם) אשר בו ינהל היזם חשבון סגור לפרויקט. במסמכי הליווי הפיננסי ייכלל סעיף Non-recourse, לפיו הגורם הפיננסי יוכל להיפרע מהדייר אך ורק מהמקרקעין נשוא הפרויקט ששועבדו לטובתו ומהיזם בגין התחייבויות היזם כלפי הגורם הפיננסי, ובכל מקרה לא יוכל להיפרע מבעלי הדירות בגין התחייבויות אלו.

היזם יישא בכל העלויות הכרוכות בתכנון הפרויקט, לרבות עלויות התכנון והביצוע, כל ההוצאות, ההיטלים והתשלומים שיידרשו לצורך הוצאת היתר הבנייה ובניית הפרויקט, לרבות היטל השבחה, היטלי והוצאות פיתוח, אגרות בנייה, שכר אדריכל, יועצים, מהנדסים, מפקחים, קבלנים ועובדים, וכל יתר ההוצאות בקשר עם עבודות הבנייה עד להשלמת הבנייה ומסירת הדירות החדשות.

בעלי הזכויות לא יישאו בתשלום כלשהו בקשר עם הפרויקט וביצועו, למעט בגין תוספות/ שינויים/ שדרוגים שיתבקשו על ידם, כפי שיוסכם בהסכם, לרבות הפרש מע"מ במקרה של שנמוך, ולמעט תשלומים שיידרשו להסרת חובות, עיקולים, הסדרת זכויות, היוון זכויות וקבלת הסכמות צד ג', בקשר עם דירתם, תשלום מיסים במקרה של אי עמידה בתנאי הפטור, תשלום מיסים והיטל השבחה במקרה של מכירה וכיוצא בזאת.

היזם יממן את שכרם של עו"ד ומפקח מטעם בעלי הזכויות בפרויקט, וזאת בסכומים סבירים ומקובלים. יודגש כי בעלי הדירות יבחרו בעצמם ועל פי שיקול דעתם את עוה"ד והמפקח שייצגו אותם בפרויקט.

המפרט הטכני של דירות התמורה, שיוקצו לבעלי הזכויות הנוכחיים, לא יפחת מהמפרט
הטכני של דירות היזם לאותו טיפוס דירה.

היזם יישא בתשלום שכר הדירה ממועד הפינוי שייקבע בהסכם ועד לקבלת דירת התמורה, בסכום שייקבע ע"י שמאי עבור דירה בסביבת הפרויקט, לפי דירה הדומה לדירה אותה מפנה הבעלים.

היזם יממן או ידאג להובלה של תכולת הדירה הקיימת לדירה השכורה ובחזרה לדירת התמורה.

היזם יממן את עלות האריזה, ואת עלות הפירוק וההרכבה לצורך מעבר של קשישים ובעלי מוגבלויות לדירה השכורה וכן לצורך מעבר לדירת התמורה.

היזם יבצע בעצמו ו/או על חשבונו התאמה של דירת התמורה ככל שבעל הזכויות או בן משפחה מקרבה ראשונה המתגורר עמו הוא אדם בעל מוגבלות המוגבל בניידות, על פי חוות דעת של יועץ נגישות. כן, יציע היזם לבעל הזכויות האמור דירה מושכרת הכוללת את ההתאמות הקיימות בדירתו המקורית או התאמות המתחייבות ממאפייניה של הדירה המושכרת.

היזם יממן את תחזוקת הרכוש המשותף בפרויקט החדש לבעלי זכויות, שיחזרו לגור בפרויקט וכל עוד הם גרים בו, לתקופה של 5 שנים. הסכום יחושב בהתאם להפרש שבין סכום דמי התחזוקה הצפוי בבניין החדש לבין דמי ועד הבית בבניין הקיים טרם ביצוע הפרויקט.
ככל הניתן ובכפוף למגבלות תכנוניות, בעלי הדירות יהיו זכאים לבחור את דירת התמורה שלהם בבניין הכלול בפרויקט ואשר דמי התחזוקה בו נמוכים יחסית.

היזם ימציא לבעלים של כל אחת מהדירות הנוכחיות ערבות / פוליסת ביטוח בנוסח חוק המכר דירות (הבטחת השקעות רוכשי דירות), התשל"ה – 1974 , בשווי הדירה החדשה סמוך למועד הוצאת הערבות.

היזם ימציא לבעלי הדירות ערבות בנקאית אוטונומית (בלתי מותנית), שתבטיח את תשלום דמי השכירות עד לקבלת הדירה החדשה .

היזם יתחייב כי במקרה שההתקשרות תבוצע באמצעות חברת פרויקט, תצורף ערבות חברת האם.

היזם יבטח על חשבונו את הפרויקט ממועד מסירת הדירה ליזם עד למסירת הדירות החדשות, בפוליסות שבהן גם בעלי הדירות ירשמו כמוטבים, מבלי שתחול עליהם חבות לנזק כלשהו וכן ויתור על זכות שיבוב (זכותו של המבטח להיפרע מבעלי הזכויות בגין נזק שנגרם בפרויקט כצד שלישי שגרם לנזק), והכל בסוגי ביטוחים ובהיקף מתאים.

היזם יממן את הוצאות הרישום לרבות ביטול רישום צו הבית המשותף, רישום פרצלציה חדשה, בית משותף חדש ורישום זכויות בעלי הדירות בדירות החדשות.

היזם יכנס את בעלי הדירות ויציג להם מסמך עיקרי העסקה טרם חתימת עסקת פינוי בינוי ראשונה, יתרגם את המסמכים הרלוונטיים לבעל דירה שאינו דובר עברית, ימסור לכל אחד מבעלי הדירות עותק ההסכם עליו חתם ויציע פתרונות מותאמים לקשישים, והכל בהתאם להוראת חוק פינוי בינוי (עידוד מיזמי פינוי בינוי), התשס"ו–2006 ותקנותיו.

היזם יעדכן את בעלי הדירות באופן שוטף בדבר התקדמות הפרויקט, ימנה מנהל פרויקט שיעמוד בקשר שוטף עמם וייתן מענה לצרכיהן של אוכלוסיות בעלות מאפיינים מיוחדים כגון קשישים, דוברי שפה זרה ודיירי דיור ציבורי.

ההסכם שייחתם עם בעלי הדירות יכלול מנגנון לישוב סכסוכים בנושאים משפטים, הנדסיים ושמאיים.

ככל שנדרשים הליכים משפטיים כנגד בעלי דירות המסרבים סירוב בלתי סביר להתקשר בעסקה  כדי לאפשר ביצוע הפרויקט, היזם ינקוט בהליכים אלו בשם בעלי הדירות ועבורם, על חשבונו, וימסור לבעלי הדירות התובעים התחייבות לשיפוים בגין תביעה זו.

היזם לא ייתן למי מיחידי הבעלים תמורה נוספת מכל מין וסוג שהיא, מעבר לתמורה המופיעה בהסכם, אלא לפי הסדר שיבטיח פיקוח והגינות (תוך שמירה על צנעת הפרט וסודיות רפואית)  ולפי הוראות שייקבעו בהסכם למקרים חריגים (דירות חריגות, ונסיבות אישיות שיאושרו בוועדת חריגים/על ידי הנציגות).

היזם יצהיר אם לו או לבעלי השליטה ולמנהלים בחברה יש עניין אישי בקשר עם הפרויקט, כגון דירה בבעלותו או בבעלות קרוב משפחה, קשר עם עו"ד, דייר, מארגן או אחר.

ככל שישנו, יפרט עם מי הקשר, מהות הקשר ופרק הזמן.

לשיתוף הכתבה:

מדד לסיום הכתבה: