קריאה נעימה

מדריך לבעלי דירות לניהול ולתחזוקה של הבניין עתיר המערכות

תוכן עניינים

לייעוץ והכוונה השאירו פרטים ונחזור אליכם

מדריך זה נועד לספק לציבור המתגורר בבניינים עתירי מערכות או מתעתד להתגורר בהם כלים להתמודדות עם האתגרים הכרוכים בניהול ובתחזוקה של הרכוש המשותף בבניינים אלו. מטרת המדריך היא לספק ידע להבנת האתגרים החדשים וגם ארגז כלים לסיוע בהיערכות הנדרשת להתמודדות עימם. זאת מתוך הבנה כי השתתפות, מעורבות ויוזמה של בעלי הדירות והדיירים הכרחיות להבטחת תפקודו הראוי של הבניין.

בשנים האחרונות חלה עלייה במספר מבני המגורים הגבוהים ועתירי המערכות בישראל המאכלסים דיירים רבים ונעשים בהם מגוון שימושים. עקב גידול האוכלוסייה המהיר ובשל מדיניות תכנון המעודדת ציפוף ובנייה לגובה, בניינים אלו נבנים בכל רחבי הארץ הן במסגרת בנייה חדשה הן בהתחדשות עירונית, וחלק ניכר מתושבי המדינה צפוי להתגורר בהם. מבחינה משפטית בניינים אלו הם "בתים משותפים". בבתים משותפים כל אחת מהדירות היא בבעלות נפרדת של בעלי הדירה, ואילו המערכות והשטחים שמחוץ לדירות הם בבעלות משותפת של כלל בעלי הדירות.
מבחינה פיזית מבנים גבוהים הם מרובי מערכות טכניות ואלקטרו-מכניות המחייבות ניהול ותחזוקה מקצועית שלא נדרשו בעבר בעוצמות ובהיקפים אלו. לאורך זמן נעשים הניהול והתחזוקה של מערכות אלו מורכבים ויקרים יותר ויותר. תפעול המערכות הללו וניהול הבניין באופן הנותן מענה לדייריו הרבים מחייבים היערכות ארגונית ותקציבית מראש ולטווח ארוך וניהול מושכל של החיים בבניין מתוך הירתמות ושיתוף פעולה של כלל בעלי הדירות והדיירים. רק כך יהיה אפשר להבטיח את תפקודם התקין של הבניין ושל מערכותיו ולחסוך בעלויות.
מדריך זה מפורסם בהמשך לסקירת נושא התחזוקה ולהמלצות שניתנו בחוברת "תחזוקת מבנים גבוהים בישראל" וב"מדריך תכנון מוטה תחזוקה".
ההמלצות במדריך זה ימשיכו ויתעדכנו בהתאם לשינויים עתידיים בחוק, לצרכים חדשים ולשינויים טכנולוגיים ואחרים וכן לנוכח הניסיון שימשיך ויצטבר.

למדריך המלא לחץ כאן, כל הזכויות שמורות לאתר הרשות להתחדשות עירונית

לשיתוף הכתבה:

מדד לסיום הכתבה:

לעוד כתבות מעניינות

מסיקה נגד דולנס

תושב ישראל שבמוחו התגלה גידול סרטני (להלן: "מסיקה"), בחר במנתח מומחה תושב סלובניה (להלן: "דולנס") שינתח אותו להוצאת הגידול. ההסכם בין מסיקה לדולנס נחתם בישראל

קרא עוד »

היתרונות והחסרונות של קבוצות רכישה – איזון בין יתרונות וסיכונים

בשנים האחרונות קבוצות רכישה צברו פופולריות בישראל כאמצעי לצרכנים למינוף כוח הקנייה הקולקטיבי שלהם. קבוצות אלו מאפשרות ליחידים לאחד כוחות, לאחד את המשאבים שלהם ולנהל משא ומתן על עסקאות טובות יותר עבור מגוון רחב של מוצרים ושירותים. בעוד שקבוצות רכישה מציעות יתרונות רבים, הן אינן חסרות סיכונים. במאמר זה נבדוק את היתרונות והמלכודות הפוטנציאליות הקשורות לקבוצות רכישה על פי החוק הישראלי.

קרא עוד »