קריאה נעימה

ועדת המשנה לתכנון ובניה אישרה התחדשות עירונית באמצעות תמ"א38\2 ברחוב צה"ל 17-19

תוכן עניינים

לייעוץ והכוונה השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבוא

במקום 24 דירות וותיקות במתחם שנמצא בשכונת בר יהודה, יבנה היזם שנבחר על ידי הדיירים פרויקט של שני בניינים עם 72 דירות חדשות. בעלי הדירות צפויים לקבל דירה הגדולה ב 12 מ"ר מהדירה שהם מפנים וכן מרפסת שמש.

גישת תמ"א 38/2

מודל תמ"א 38/2, המכונה גם תכנית המתאר הלאומית 38 הריסה ובניה, זכה להכרה כאסטרטגיה יעילה להתחדשות עירונית באזורים שונים. הוא תוכנן לתת מענה לאתגרים העומדים בפני מבנים מזדקנים ולספק פתרון המקדם בטיחות, חיזוק מבני ושיפור איכות החיים. אבן היסוד של תמ"א 38/2 היא הריסה ובנייה מחדש של נכסים קיימים, החלפתם במבנים חדישים, עמידים בפני רעידות אדמה, העומדים בתקנות הבטיחות המעודכנות. התוכנית גם מציעה לתושבים אפשרות להרחיב את שטחי המגורים שלהם, ובכך לענות על הדרישות של אוכלוסייה הולכת וגדלה. לאחרונה אישרה הכנסת את הורדת הרוב הדרוש להסכמות במסגרת תהליכי תמ"א 38 או תכניות המחליפות אותה וזאת מ 80% ל כ 66% בלבד.

מחיים את רחוב צה"ל

התקדמות משמעותית בפרויקט ברחוב צה"ל 17 ו-19 שמקדמים בעלי הדירות ברחוב צה"ל 17-19 באמצעות משרד שי פרטוש עורכי הדין ונוטריון על ידי מחלקת התחדשות עירונית בהובלת עו"ד יוגב סער ובעזרתם של ענבל שטקל ואדיר אליאס. לאחרונה אישרה וועדת המשנה המקומית לתכנון ובניה את הפרויקט שצפוי להפיך רוח חדשה בשכונה. הפרויקט יקום על ידי חברת שיא עינב בנין ושיפוצים בע"מ שצפויה לפנות מהמקום את 24 בעלי הדירות הוותיקות ובמקומן לבנות פרויקט של שני בניינים בני 10 קומות ובו 72 דירות בינהן דירות גן 2 עד 4 חדרים ודירות בנות  3 עד 6 חדרים ודופלקס 5 חדרים.

כיום בשטח נמצאים שני מבנים ישנים בני 3 קומות כל אחד עם דירות בשטח של בין 64 מ"ר לבין 126.7 מ"ר בעלי הדירות יקבלו בפרויקט החדש דירות חדשות הגדולות ב 12 מ"ר מהדירות שמסרו. כמו כן מרפסת של 12 מ"ר וחניה תת קרקעית.

על תכנון הפרויקט מופקד משרד גולדווסר אדריכלים ומשרד עורכי הדין המלווה את בעלי הדירות הוא משרד שי פרטוש עורכי הדין ונוטריון.

"הפרויקט, מסוג תמ"א 38/2 , מתמקד בהריסה ושיקום של נכסים ישנים,  ועתיד לשפר את רמת החיים של בעלי הדירות ולסלול את הדרך לעתיד תוסס ובר קיימא יותר". מציין עו"ד פרטוש המייצג את בעלי הדירות.

יתרונות פרויקט ההתחדשות העירונית

רחוב צה"ל בפתח תקווה  מהווה מוקד פעילות  עירונית ונמצא בסמוך למוזיאון העירוני.  הפרויקט המאושר ברחוב צה"ל 17 ו-19 מסמן את תחילתו של המהפך, מבנים קיימים ייהרסו ויפנו מקום למתחמי מגורים עכשוויים המצוידים במתקנים מודרניים ושטחים ירוקים יבנו. תהליך השיקום לא רק ישפר את הנראות של השכונה, אלא גם יבטיח סביבת מגורים בטוחה ומחודשת יותר".

מעורבות קהילה ותחזית עתידית

היבט מכריע בכל פרויקט מוצלח של התחדשות עירונית הוא מעורבות קהילתית. ועדת המשנה לתכנון ובנייה הדגישה את החשיבות של שיתוף התושבים המקומיים לאורך התהליך, חיפוש אחר תשומת הלב שלהם והתייחסות לחששות כדי להבטיח תוצאה חיובית.

ככל שהפרויקט המאושר ברחובות צה"ל 17 ו-19 יתקדם, הוא ישמש כזרז ליוזמות התחדשות נוספות באזור. ההשפעה הטרנספורמטיבית של פרויקט ההתחדשות העירונית תיתן השראה לבעלי ויזמים אחרים של נכסים לחקור הזדמנויות דומות, ובסופו של דבר להצעיר את השכונה כולה.

לשיתוף הכתבה:

מדד לסיום הכתבה:

לעוד כתבות מעניינות

רכישת דירה יד שנייה: המדריך המלא לעסקה בטוחה ומוצלחת

רכישת דירה יד שנייה היא צעד משמעותי וחשוב בחייו של כל אדם. עם זאת, תהליך רכישת דירה יד שנייה יכול להיות מורכב ומסובך, וטומן בחובו סיכונים רבים. מאמר זה נועד לספק לכם את כל המידע החיוני שאתם צריכים לדעת לפני רכישת דירה יד שנייה, תוך הדגשת הסכנות העיקריות הכרוכות בעסקה זו והדרכים להימנע מהן.

קרא עוד »

מורכבויות של רכישת דירה: חוק המכר, תקופות בדיקה ותקופות אחריות

המאמר דן ברכישת דירה חדשה מקבלן, תוך התמקדות בחוק המכר, פרוטוקול המסירה, תקופת הבדיקה ותקופת האחריות. הוא מדגיש את החשיבות של הבנת חוק המכר וההגנות שהוא מעניק לרוכשי דירות. המאמר גם נותן טיפים לגבי תהליך המסירה, כולל חשיבות חיפוש עזרה מקצועית ותיקון פגמים לאחר תום תקופת האחריות. הוא מיועד לקהל הרחב, ומתאים לכל מי ששוקל לרכוש דירה חדשה מקבלן.

קרא עוד »