קריאה נעימה

הכירו את איש הברזל: "לצערי במקצוע שלי אוכלים הרבה בורקסים"

תוכן עניינים

לייעוץ והכוונה השאירו פרטים ונחזור אליכם

כאשר שי פרטוש החליט להצטרף לקבוצת ריצה, הוא לא חשב שיעשה במשך שלוש שנים ברציפות את איש הברז

שי פרטוש, עו"ד ואבא לשלושה ילדים, לא תיאר לעצמו לפני כשלוש שנים, כאשר התחיל לרוץ עם קבוצה, שהוא יעשה את איירון מן, איש הברזל, התחרות היומית הקשה בעולם, שכוללת שחיה של 3.8 קילומטר, רכיבה על אופניים של 180 קילומטרים ולאחר מכן ריצת מרתון של 42 קילומטרים.


השינוי הגדול בחייו החל רק לפני שלוש שנים, לאחר שבסך הכל רצה להתחיל לרוץ. משם הוא הגיע עד לתחרות הקשה בעולם, והבנה שהכל אפשרי גם בתחומים אחרים.


"אני עושה את האיירון מן כשלוש שנים לערך, ועד היום עשיתי שלוש תחרויות כאלו", הוא מספר, "אנחנו נמצאים בעבודה מאוד תובענית, ואני בעברי כן הייתי עושה ספורט, עד אחרי הצבא בערך, ואחרי זה נכנסים לשגרת עבודה וילדים. לצערי במקצוע שלי כעורך דין אוכלים הרבה בורקסים וכל מיני דברים כאלו, ויש גם הרבה לחץ שלא בריא ללב".


הוא מספר איך החל שלב חדש בחיים שלו, בכך שהוא הצטרף לקבוצת ריצה שהייתה בסך הכל תחילת הדרך שלו לאיש הברזל. "לפני כשלוש שנים התחלתי לראות חבר'ה שלי שרצים", הוא אומר, "לאחר שראיתי כמה מודעות על קבוצות של אנשים שרצים, הייתי גם בהרצאה שנקראת בוקר פורץ גבולות, של המנטור אלון אולמן, ואז אמרתי שאני גם אתחיל, וככה התחלתי לרוץ. רצתי במסגרת קבוצת ריצה, ובאותה קבוצה יש אנשים שגם רוכבים על אופניים. גם המאמן שלי, שעשה כבר 17 תחרויות של איש הברזל, אמר לי פעם אחת שאני אבוא לרכב איתם, וככה דבר גרר דבר, והתחלתי עם השחייה ועם האימונים לאיירון מן. כמובן שבהתחלה לא חשבתי על איירון מן, התחלתי לרוץ ותמיד ידעתי שאני אדם שצריך לדעת מה אני עושה. לאט לאט מתחילים להבין שמבזבזים הרבה זמן על שטויות במקום להיות יעיל, וככה התחלתי להציב לעצמי יעדים. ככה עשיתי גם בתחום העסקי שלי. נפל לי האסימון שאני מבזבז זמן, והיום אני עובד פחות שעות ומרוויח יותר, אני עושה יותר ספורט ונמצא יותר עם הילדים".


את כל התחרויות שלו עד היום הוא עשה בחו"ל. "האיירון מן הראשון שלי היה בוונציה, השני היה בפרנקפורט והשלישי באוסטריה", הוא מספר. "התאמנתי כדי לסיים, לא הייתה שאלה בכלל. זה לא קל, כי האימונים לכך לוקחים המון מהזמן הפרטי. אשתי מאוד פרגנה ברוב הזמן, אך הייתי חוזר הביתה בשבתות אחרי הרבה שעות של אימונים וככה גם באמצע השבוע, הייתי קם מוקדם מאוד לאימונים, ולאחר מכן ממשיך לעבודה. הייתי חוזר הביתה עייף מאוד ונרדם לפעמים על הספה. אך אני עושה את זה בשביל עצמי ובשביל הנשמה. הייתי אומר לאשתי שיש בעלים שהולכים לפאבים או לשחק שש בש, ויש כאלו שעושים ספורט. יש פה כמובן דוגמה לילדים שלי, ובגללי היום כל הילדים שלי עושים ספורט. אורח החיים של כולם השתנה, גם של החברים".

לשיתוף הכתבה:

מדד לסיום הכתבה:

לעוד כתבות מעניינות